Navrhnite si
vlastný PVC banner

6 spôsobov, ako zviditeľniť svoju značku v offline svete

Chcete zvýšiť povedomie o svojej značke? Nezabudnite do svojho marketingového mixu zahrnúť aj offline reklamu. Predstavíme vám šesť spôsobov, ako zviditeľniť svoju značku v reálnom svete. A ktovie, možno ju nakoniec premeníte na lovebrand.

Mám ju rád, nemám ju rád? To je, o čo tu beží.

Ako vašu značku ľudia vnímajú? S akými hodnotami si ju spájajú? A prečo u vás (ne)nakupujú? To všetko a oveľa viac tvorí povedomie o značke – anglicky brand awareness. Jeho budovanie (tzv. branding) je dlhodobá záležitosť, ktorá sa ale oplatí. Podľa prieskumu 70 % zákazníkov minú pri značke o 20 % viac peňazí, pokiaľ ju má rado a zdieľa jej hodnoty.

Dajte offline marketingu šancu. Oplatí sa to.

Môže sa zdať, že všetok biznis sa dnes odohráva online. Ľudia ale stále čítajú noviny, sledujú televíziu a pohybujú sa vo verejnom priestore. Tam všade sa môžu stretnúť s vašou značkou. To ale len za predpokladu, že im na to dáte príležitosť. Tu je šesť jednoduchých spôsobov, ako to urobiť:
  1. Využite propagačné produkty
  2. Rozdávajte originálne vizitky
  3. Distribuujte tlačené materiály
  4. Navrhnite si vlastné samolepky
  5. Vsaďte na vonkajšiu reklamu
  6. Zúčastnite sa verejných akcií

Využite propagačné produkty

Kto by doma nenašiel aspoň jednu obrandovanú pero? Propagačné produkty sa stále tešia obľube, pri ich výrobe sa ale oplatí myslieť inovatívne. Namiesto už spomínanej perá umiestnite svoje logo napríklad na ručne vyrobený poznámkový blok. Reklamný predmet, ktorý sa u vašich zákazníkov stretne s úspechom, bude šíriť povedomie o vašej značke, a to bez vášho pričinenia. Tip: Okrem loga a názvu značky sa na propagačnom produkte môže objaviť aj vaše motto, adresa webových stránok alebo iné kontaktné údaje.

Rozdávajte originálne vizitky

Že vizitky už dnes nikto nepoužíva? Urobte z toho svoju výhodu. Zatiaľ čo vaša webová vizitka ľahko zanikne v mori konkurencie, tlačená vynikne a urobí dojem. Navrhnite si vlastnú vizitku, ktorú budete osobne rozdávať na networkingu, konferenciách alebo iných akciách. Distribuujte tlačené materiály Na šírenie povedomia o vašej značke sa dajú s úspechom použiť tlačené propagačné materiály. Pomocou plagátov zaujmete pozornosť, vďaka letákom ľahko vytvoríte pocit naliehavosti a

Navrhnite si vlastné samolepky

Môže sa to zdať ako maličkosť, túto offline marketingovú stratégiu ale používa samotný Apple. Samolepku s logom nahryznutého jablka dostane na svoj nákup každý nový „jabĺčkar“. Nielen že darček zadarmo upevňuje vzťah so zákazníkom, ale pomáha tiež šíriť povedomie o značke medzi ľudí, ktorí by sa s ňou inak nestretli. Možno si hovoríte, že samolepkou s vašim logom si nikto dobrovoľne chváliť nebude. Menej známe značky to v tomto ohľade majú skutočne zložitejšie. Pokiaľ ste ale e-shop, samolepky s logom môžu pracovať vo váš prospech aj tak. Stačí, ak ich nalepíte na balíček, ktorý odosielate zákazníkovi. Každý, kto s balíčkom príde do styku, si chtiac nechtiac všimne aj vášho loga – a presne o to v offline marketingu ide. Tip: Svojím logom môžete nechať krabice a ďalší obalový materiál tiež potlačiť. Vyskúšajte nástroj Creatbox, v ktorom si ľahko a rýchlo vytvoríte 3D návrh svojich nových obalov.

Vsaďte na vonkajšiu reklamu

Chcete, aby sa ľudia s vašou značkou stretávali, kedykoľvek vyjdú z domu? Stavte na vonkajšiu reklamu. Billboardy, PVC bannery,

Zúčastňujte sa verejných akcií

Offline marketing má jednu nespornú výhodu – pomáha vám budovať osobné vzťahy. Jednoduchšie to v tomto ohľade majú majitelia kamenných predajní, ktorí sa so svojimi zákazníkmi stretávajú denne. Ani veľké e-shopy a B2B firmy ale nemusia vešať hlavu. Stačí si zbaliť prezentačný stánok a vydať sa s ním medzi ľudí. Kam? Zvážte účasť na niektorej z odborových akcií, kde sa schádza vaša cieľová skupina, alebo jednu takú rovno usporiadajte.

Buďte vidieť v offline svete

Hovorí sa, že zákazník potrebuje v priemere 5–7 interakcií so značkou, aby si ju zapamätal. Nestávkujte preto všetko len na jednu kartu a zapojte do svojho marketingového mixu hneď niekoľko offline aktivít. Okrem vyššie spomenutých môžete zvážiť aj televíznu a rozhlasovú reklamu, reklamu v novinách alebo sponzorstvo.